Welcome



Welcome to my blog,

Here you can find pictures and news of among others births, christenings, engagements, weddings and holidays.

Royal A-Z
Royal Birthdays
HQ Pictures Last update: 7 March 2014
Current Royal Pregnancies Last update: 7 March 2014
Current Royal Engagements Last update: 7 March 2014
Royal Births - 2002 till 2013 Last update: 7 March 2014
Royal Deaths - 2002 till 2013 Last update: 7 March 2014
Royal Weddings - 2002 till 2013 Last update: 7 March 2014
Extended Ruling Royal families of Europe Last update: 7 March 2014
Other extended ruling families WORK IN PROGRESS, Last update: 7 March 2014
Other extended non-ruling families WORK IN PROGRESS, Last update: 7 March 2014

You can follow me on twitter:
http://twitter.com/currentroyalnew

Please have fun and come back soon.

Josette

My Dutch blog: Gekroonde Hoofden
My Message Board: Royals Message Board (Currently off-line)

4/30/2013

Abdication of Queen Beatrix: Deed of Abdication

Photobucket
Bron: RVD

HQ picture:
imagebam.com

Source: RVD

Text in Dutch:

Heden, dertig april MMXIII om tien uur in de ochtend, heb ik,

BEATRIX

Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz., in aanwezigheid van mijn oudste zoon, de Prins van Oranje, en zijn echtgenote, in het Koninklijk Paleis te Amsterdam bijeengeroepen de voorzitters van de beide Kamers der Staten-Generaal, de ministers van het Koninkrijk, de vice-president van de Raad van State van het Koninkrijk, de leden van de deputaties uit Aruba, Curaçao en Sint Maarten, de commissaris van de Koningin in de provincie Noord-Holland, de burgemeester van Amsterdam en de directeur van het Kabinet der Koningin, om in hun tegenwoordigheid met een plechtige verklaring uitvoering te geven aan het door mij op achtentwintig januari jongstleden meegedeelde voornemen afstand te doen van het koningschap.

Ik verklaar dat ik thans afstand doe van het koningschap van het Koninkrijk der Nederlanden, welk koningschap van dit moment af overgaat op mijn oudste zoon en opvolger,


WILLEM-ALEXANDER

Prins van Oranje, overeenkomstig de bepalingen van het Statuut en de Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden.

Deze verklaring, met mijn handtekening bekrachtigd en ondertekend door mijn oudste zoon en zijn echtgenote, alsmede door alle autoriteiten thans door mij bijeengeroepen en hier aanwezig, zal in het archief van het Kabinet van de Koning worden bewaard, nadat deze van het Grootzegel van het Koninkrijk is voorzien.

Authentieke afschriften zullen worden gezonden aan de beide Kamers der Staten-Generaal, aan de Raad van State van het Koninkrijk en aan de Staten van Aruba, Curaçao en Sint Maarten.

Source: RVD

No comments: